Néhány tipp, az otthoni mozgásfejlesztésre.

Manapság a gyermekeknél rengeteg problémát okozhat, a mozgáskoordináció és a tanulás fejlesztése. Gyermekeinket rendszeresen játékos formában ösztönöznünk kell  valamilyen testmozgásra. A mozgással sokat segítünk a gyermekeink koncentrációs készségén, vagy az egyensúly érzékén.

A reggeli ébredés után talán kezdhetjük is egy pár perc rutin szerű átmozgatással, hogy jobban induljon a nap. Nem kell sok idő csak egy néhány percben átmozgatni a végtagokat és egy pár nyújtást, vagy karkörzést végeznünk, még a suliba, vagy az oviba indulás előtt. Érdemes ezeket a reggeli átmozgatásokat beépíteni a napi rutin feladatok közé, így a gyermek is könnyebben átáll .

A gyakorlatok elvégzésébe, vonjuk be aput és anyut is, így sokkal vidámabb lesz és könnyebb. A feladatok elvégzése után akár jutalmazhatjuk is a gyermekeinket, mint pl., ha elvégezte a tornát, jöhet a mesenézés, vagy a játszás. Ha a család kicsi és nagyja is be van vonva a gyakorlatok elvégzésébe, akkor sokkal jobban tudjuk oldani a feszültséget és a szorongást is a gyermek életében. Így a kötelező gyakorlatok helyett, máris egy vidám játékos időtöltést kapunk.